De eerste week in Vietnam! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Stefan Krol - WaarBenJij.nu De eerste week in Vietnam! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Stefan Krol - WaarBenJij.nu

De eerste week in Vietnam!

Door: Stefan Krol

Blijf op de hoogte en volg Stefan

18 November 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

De eerste week in Vietnam

Het heeft even geduurd maar daar is ie dan eindelijk, mijn eerste reisverslag! Na een goede reis vanaf Schiphol via Bangkok naar Ho Chi Minh city is mijn avontuur eindelijk begonnen. Ik ben de eerste week gelijk goed opgevangen door en ben gelijk rondgeleid op het kantoor van De Heus. Er werken ongeveer 30 mensen waarvan de meeste tussen de 20 en 35 jaar zijn. Ze zijn allemaal erg vriendelijk en de meeste kunnen redelijk Engels. De eerste paar dagen ben ik ’s avonds ook de stad in gegaan met een collega om wat rond te kijken en te eten. Maar wat een chaos is het, het lijkt wel of elke Vietnamees hier zijn eigen scooter heeft! Overal waar je kijkt op de straat rijden scooters kris kras door elkaar, het is alleen al leuk om bij een kruispunt te zitten met een biertje en het te bekijken.

Het eten is hier allemaal wel goed te doen, meestal kan je beter niet kijken hoe het klaar wordt gemaakt omdat ze niet zo heel veel aan de hygiëne doen. Maar het smaakt over het algemeen wel goed, soms is het niet weg te harken maar dan zeg ik gewoon dat ik niet zo’n honger heb en lach een keer vriendelijk en dan vinden ze het ook goed.

Gister ben ik naar wat boerderijen en de Wet market geweest. Ik mocht achterop de scooter, het was mooi om de lokale cultuur en omgeving te zien. Want Ho Chi Minh city is toch wel een beetje verwesterd vergeleken met de dorpen. Verder was het erg mooi om te zien hoe ze hier de varkens houden. Maar ook het rondlopen over de Wet market was erg leuk, op deze markt kan je alles elke dag vers krijgen. In de middag hebben we gegeten met de boeren waar ik ben geweest en wat lokale mensen. Het is hier heel gewoon om tijdens het eten elke paar minuten te proosten. Als iemand wil drinken moet iedereen mee proosten en drinken. En als je om 12 uur ’s middags denkt we doen het rustig aan en nemen een klein slokje, doen ze het gewoon nog een keer!

Gisteren is hier in HCM het Holland Village begonnen, er is een groot plein compleet ingericht met Hollandse dingen. Er staat een groot Holland Heiniken heus en je kan er zo'n beetje alles krijgen wat typisch Hollands is, dus na welgeteld 6 hele dagen heb ik weer gewoon een broodje kroket naar binnen kunnen schuiven.

Zie de foto’s om een kleine indruk te krijgen van mijn eerste dagen!

Groetjes uit Vietnam!

Stefan Krol

  • 23 November 2013 - 19:02

    Rian NSlagers:

    Leuk om je eerste indrukken te lezen. Veel plezier en een leerzame stage daar!!

  • 24 November 2013 - 17:08

    Ruth:

    hey Stefan.
    ten eerste. wat fijn dat je afgelopen week veilig in Vietnam aan gekomen bent. en wat leuk dat jou eerste indruk een leuk stukje erover geschreven hebt. en je hebt leuk foto's erop geplaatst.

  • 24 November 2013 - 17:51

    Henriëtte:

    Hey Stefan

    Prachtige foto's, ben erg benieuwd!! Hopelijk zien we jou daar. Het schiet al op voor ons. Tot gauw jongen.
    Groet mama

  • 24 November 2013 - 19:34

    Hubertine Voets:

    Hoi Stefan,

    Geweldig om jou vanuit ons koude Nederland te kunnen volgen!!
    Een fijne tijd gewenst!
    Groetjes, Hubertine

  • 26 November 2013 - 10:05

    Ge-anneke:

    Hoi Stefan,
    wat heb jij nu al veel verschillende dingen in korte tijd gezien en erg mooie foto's!! Veel succes met je stage!

    Groetjes Ge-anneke

  • 26 November 2013 - 13:22

    Ria Ketelaars:

    Hoi Stefan

    Zo te lezen heb je al van alles gezien. Het is wel erg fijn voor je dat het hollands Heiniken house daar staat. Als ik naar de foto's kijk dan weet ik het ook niet met dat eten!!
    Groetjes Ria Ketelaars


  • 02 December 2013 - 16:31

    Nelly:

    hoi Stefan
    wat een mooie foto's wat heb jij al veel gezien
    succes met je stage
    groetjes wim en nelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Drie maanden stage lopen voor De Heus LLC in Vietnam, daarna een maandje rond trekken door Vietnam en misschien Thailand

Actief sinds 20 Nov. 2013
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 3858

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 23 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: